Ekonomi

İhracatçılar dış ticaret açığını azaltmak için Çin’e gidiyor

İhracatçılar dış ticaret açığını azaltmak için Çin’e gidiyor

 

 

Çin’e ihracatımızı 4 kat artırmayı hedefliyoruz

 

 

Türk ihracatçımız dış ticaret açığımızı azaltmak için Çin’in en büyük ithalat fuarına gidiyor. Çin’in Şangay kentinde 5-10 tarihleri ​​arasında 6’ncısı düzenlenecek olan Çin’in en prestijli fuarı “Çin Uluslararası İthalat Fuarı 2023″te 15 Türk firması, Türkiye’nin Çin’e ihracatını artırmak ve dış ticaret açığını azaltmak için yoğun bir şekilde çalışacak. Kasım 2023. .

 

 

Türkiye’nin 2022 yılında 254 milyar dolarlık ihracata karşılık 363 milyar dolar ithalat yaptığını hatırlatan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, 109 milyar dolarlık dış ticaret açığımızın 38 milyar dolarının Çin’den kaynaklandığını kaydetti.

 

 

Ege İhracatçı Birlikleri olarak 4 yıldır Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu üstlendiklerini belirten Eskinazi, “Çin, 2022 verilerine göre 3,6 trilyon dolarlık ihracatla dünyada birinci sırada yer almasına rağmen, 2,7 trilyon dolarlık ithalatla dünyanın en büyük ithalatçısıdır.” Bunu yapan ikinci ülke oldu. Çin ile ticaretimizin karşılıklı ve sağlıklı bir şekilde büyümesini diliyoruz. Ticaret Bakanlığımızın 2022 yılında hayata geçirdiği “Uzak Ülkeler Eylem Planı”, yıllık 20 milyar dolar ihracat yaptığımız 18 ülkeye ihracatımızı 80 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Çin de bu ülkelerden biri. Bu hedefler çerçevesinde Çin’e 3 milyar dolar seviyesindeki ihracatımızı 4 kat artırarak 12 milyar dolara çıkarmak istiyoruz” dedi.

 

 

2019’dan bu yana Çin pazarına odaklanıyoruz

 

 

Ege İhracatçı Birlikleri olarak uzun yıllardır Çin’e odaklandıklarını belirten Eskinazi, sözlerini şöyle sürdürdü; “Çin 2019 yılından itibaren ciddi anlamda radarımıza girdi. 2019 yılında Çin pazarındaki çalışmalarımıza “Çin’den almak uzak değilse, Çin’e satmak da uzak değil” mottosuyla başladık. “Ege İhracatçı Birlikleri olarak 2019 yılını “Çin Yılı” olarak ilan ettik. Derneğimiz bünyesinde bir ‘Çin Takımı’ kurduk. Bu ekip zamanının çoğunu Çin’de geçiriyor. İhracatçılarımızı Çin pazarının sunduğu fırsatlar hakkında bilgilendirmek ve onları Çin e-ticaret platformlarıyla tanıştırmak amacıyla “Hedef Pazar: Çin” seminerleri düzenledik. Kasım 2022’de üyelerimize yönelik China Junior MBA Sertifika Programı düzenledik. İhracatçılarımızı Çinli ithalatçılarla buluşturmak için satın alma heyetleri düzenledik. ICBC Türkiye Bankası ile Mutabakat Zaptı imzaladık. Yerel para birimlerinde ikili çıkarlarımızı geliştirecek platformlar geliştirmeye çalışıyoruz. Wechat hesapları oluşturduk. Bölgemizin çalışmalarının Çin’in tanınmış e-ticaret platformlarında da tanıtılması için çalışıyoruz. Dünyanın en büyük doğal taş fuarı olan “Xiamen Uluslararası Doğal Taş” fuarına uzun yıllardır milli katılım düzenliyoruz. “Çin’in önde gelen dernekleri/STK’ları ve Ticaret Odaları ile kurduğumuz sağlam ağları geliştirmek amacıyla Çinli Bürokratlar/Dernek Liderleri ve Derneğimizdeki temsilcilerle sık sık toplantılar gerçekleştiriyoruz.”

 

 

CIIE 2023’te en yüksek katılıma tanık olacak

 

 

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Mehmet Ali Işık, pandemi döneminde Çin’in dünyayla bağlarının 3 yıl boyunca zayıfladığını ancak bu sürecin geride kaldığını belirterek, şunları söyledi: Çin Uluslararası İthalat Fuarı; Hizmetler, Otomobil, Akıllı Sanayi ve Bilgi Teknolojileri, Tüketici Ürünleri, Tıbbi Ekipman ve Sağlık Ürünleri, Gıda ve Tarım Ürünleri gibi salonların da bulunduğunu belirtti.

 

 

CIIE Fuarı’nın Çin Devlet Başkanı Xi Jinping’in bizzat planladığı, önerdiği ve teşvik ettiği değerli bir girişim olduğunun altını çizen Işık, “CIIE, Çin’in en prestijli fuarı olmasının yanı sıra, özellikle dünyanın en büyük ithalat fuarı. Asya Pasifik bölgesinde.” gibi birçok yabancı katılımcının ilgisini çeken bir fuardır. Bu nedenle firmalarımızın söz konusu fuara katılımı, markalarının tanıtılması, genel olarak Türk marka imajımızın güçlendirilmesi, yoğun ve verimli ikili iş görüşmeleri yapılması, hem Çin ile olan dış ticaret açığımızın kapatılması açısından büyük önem taşıyor. ülkemizin lehine. Fuarın bu yıl Çinli önemli ithalatçıların yoğun katılımıyla oldukça verimli geçeceğini öngörüyoruz” dedi.

 

 

Çinli influencerlar Türkiye standını ziyaret edecek

 

 

Sosyal medyanın tüketici tercihlerinde belirleyici bir faktör haline gelmesi, pazarlama alanında da influencerlarla aktif işbirliklerini de beraberinde getiriyor. Ege İhracatçı Birlikleri, 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda Çinlilerin sevdiği, takipçisi yüksek influencerların Türkiye standından canlı yayınlar düzenleyecek. Bu sayede Çinli tüketicilerle daha fazla etkileşim kurulması amaçlanıyor.

 

 

Ege İhracatçı Birlikleri, 6. Çin Uluslararası İthalat Fuarı’nda kurutulmuş meyve, zeytinyağı ve şarap tadım etkinlikleriyle Türkiye pavyonunda dikkat çekmeyi hedefliyor. EİB standında yer alacak robot ile ziyaretçilerin yeni dünyadaki yapay zeka gerçekliğini eğlenceli bir şekilde deneyimlemelerine olanak sağlanacak.

 

 

Ege İhracatçı Birlikleri, fuar süresince Çin iş dünyasının önde gelen dernek ve odaları ile toplantılar gerçekleştirecek ve iş birliği protokolleri imzalayacak.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-kusadasi.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu